Categories
review-uri

Quinny Zapp Flex Plus – Review

Cum am ajuns la Quinny Zapp Flex Plus

Dacă ați citit postarea anterioară, știți că eram în căutarea căruciorului ideal  și că ne-a luat ceva până să ne hotărâm la unul. 🙂 Dar da, am mers pe mâna lui G. și am cumpărat Zapp Flex Plus de pe amazon.

Inițial am testat un Chicco Strollin’ 2, însă mie unul mi s-a părut că nu era destul de robust și rezistent pentru a ține 2 copii, șezutul la copilul mai mare e foarte scurt, căruciorul în sine era foarte greu și dificil de manevrat la curbe, G. zice că are prea mult burete la spate (nu e recomandat pentru coloana în dezvoltare) etc.

Am zis că o să-l luăm la mâna a doua, însă persoana care vindea pe willhaben mi-a zis că ajunge în Viena abia după ce plecăm noi în vacanță în țară, iar noi voiam să-l luăm cu noi în vacanță (G. a lucrat câteva zile din România, așa că aveam clar nevoie de un cărucior pentru Ingrid, ca să ies cu ele pe afară la plimbare). Am făcut calculele și am ajuns la concluzia că banii pe care i-am fi dat pe unul la mâna a doua vor fi diferența dintre cât am dat pe el acum și cât vom lua când îl vom vinde. Iar garanția nu strică niciodată. 🙂

Avantajele lui Quinny Zapp Flex Plus

Așa cum G. l-a „promovat”, primul lucru pe care îl observi este calitatea materialelor și a „fabricației”. Este robust, solid și are o husă din bumbac 100% (fără burete sau alte matriale) destul de groasă încât să țină un copil de până la 15 kg (așa cum zic ei).

După ce îl asamblezi (un proces destul de dificil, o să-l detaliez la „dezavantaje), îți dai seama cât de confortabil este pentru copil (mai că-mi vine și mie să mă așez în el) – are o formă ergonomică, iar copilul cumva „se afundă” în el fiind, în același timp, cu coloana vertebrală într-o poziție corectă. Cam acesta este principalul avantaj, aș zice, și cel care m-a convins să-l păstrăm.

Are 3 poziții de înclinare ( complet pe spate, șezut și „între”) și un parasolar destul de mare încât să protejeze de raze solare care bat frontal (dar nu și în poziția de înclinare maximă).

Alt avantaj ar fi manevrabilitatea: e foarte foarte ușor de împins, chiar și cu o mână, și ușor de manevrat la curbe. Pe asfalt (de obicei îl luăm cu noi pe Canal, unde e asfalt foarte bun, fiind și pistă de biciclete) aproape că merge singur, iar roțile, mai mari decât la celelalte modele Zapp, nu se aud deloc (par a fi din ceva poliuretan).

Recent am descoperit că merge destul de bine și pe zăpadă (spre deosebire de roțile de cauciuc sau cele de plastic, nu se împotmolește) – dar asta se datorează și greutății roților, dată, desigur, tot de material (mi-a căzut o dată o roată pe unghia de la picior, când o scoteam din portbagaj  – am crezut c-o să rămân fără unghie 🙂 )

Ultimul dintre avantaje ar fi transportul. Deși e destul de mare (dată fiind robustețea lui), chiar și pliat, puteți economisi mult spațiu detașând roțile. Iar asta se face foarte simplu, apăsând niște butoane din spate (roțile din față), respectiv lateral (roțile din spate). La fel de ușor se montează la loc. Odată ce i-am scos roțile, am reușit să-i găsesc loc lejer în portbagajul plin de geamantane și plase, în Hyundai-ul i30 al nostru (varianta hatchback, nu combi).

Dezavantajele lui Quinny Zapp Flex Plus

Așa cum ziceam mai sus, marele dezavantaj este asamblarea. Deja l-am folosit de vreo 20 de ori (da, știu, prea puțin ca să merite banii pe care i-am cheltuit, însă nu ne-am gândit că lui Ingrid o să-i placă așa mult mersul pe jos și nici că vom sta așa mult în casă) și încă mă chinui să-l asamblez din poziția „pliat” – pasul 1 (3, la pliere) nu e deloc practic. Puteți vedea și in video-ul de mai jos, începând cu 2:11

Nu vă lăsați păcăliți de ușurința cu care apasă doamna cu piciorul atunci când îl pliază – dacă se întâmplă să ai încălțămintea umedă sau murdară, sunt mari șanse să alunece piciorul și ajungeți să împingeți cu mâna. La fel și la „montaj”.

Un alt dezavantaj este greutatea, combinată cu lipsa unui mâner, ceea ce îl face cam greu de cărat. Nu poți să-l tragi nici pe roți fiindcă, în poziție pliată, roțile sunt oblice, nu paralele.

Nu în ultimul rând, deși e foarte ușor de condus chiar și cu o mână, dacă ești nevoit(ă) să-l conduci doar cu o mână, îți vine greu să urci și să cobori borduri, dată fiind greutatea și distribuția ei (mai mult pe partea din față).

Concluzii

Deși este foarte confortabil, fiabil (pe asfalt/ciment), ușor de manevrat și practic la transportul cu mașina, robustețea, greutatea și procedeul anevoios de asamblare/pliere te vor face să te gândești de două ori înainte să dai banii pe el.

Și, sincer să fiu, dacă nu ar fi fost atât de confortabil pentru Ingrid (de obicei adoarme la câteva minute după ce o punem în el), l-am fi returnat.

Luând în considerare avantajele, dezavantajele și raportându-le la preț, pe o scară de la 1 la 10 eu unul îi dau 7.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *